24.9.13

Koninginnedag



Vandaag is het Koninginnedag. Sinds jongste naar de eerste klas gaat, heeft hij op de dinsdag een lange schooldag tot drie uur. Dat betekent dat ik die dag van acht tot drie mijn handen vrij heb. Heerlijk! Hoewel ik veel van mijn jongens hou, kan ik reuze genieten van hun afwezigheid en de ruimte voor mezelf. En dat laat ik niet bederven door huishoudelijke klusjes die wachten. Nee, dinsdag is Koninginnedag. Die dag doe ik waar ik zin in heb. En zo zit ik vandaag heerlijk met een borduurwerkje op de bank. Ja echt, een borduurwerkje. De eerste handwerkles van dit schooljaar ging over borduren in de vierde klas. Als ik aan borduren denk, denk ik aan truttigheid, iets oubolligs, niet van deze tijd. Maar door alle werkjes die de handwerkjuffies ons lieten zien in de les moest ik dat beeld wel bijstellen en raakte ik geïnspireerd. We kregen materiaal mee naar huis: een lap aida en diverse kleuren durable katoen. Op internet kwam ik het beeld tegen van een geborduurd Apple logo in regenboogkleuren. Iets van nu in een nostalgisch jasje, dat sprak me wel aan. En dus maak ik nu kruisjes. En ontdek ik al doende de kracht van de kruissteek. Het kost een hoop tijd. Echt, daar heb ik me op verkeken. Ik denk dat een leerling met dit werkje wel een heel schooljaar zoet kan zijn. Maar het ruimt zo lekker op, al bordurend orden ik mijn gedachten en kom ik tot rust. En... komt er ruimte voor nieuwe ideeën. O, kon het maar iedere dag Koninginnedag zijn, dan kon ik misschien ook al die ideeën tot uitvoering brengen...




1 opmerking:

  1. Haha...Ik dacht..Koninginnedag..? Is dat niet wat vroeg..?
    GROOT gelijk heb je, wat klinkt dat heerlijk!! En wat kan borduren (of een ander klein werkje) meditatief werken he? Zalig!
    Geniet er van, hoop dat je wat meer tijd krijgt voor je eigen dingetjes!
    (en nog bedankt voor je lieve mail!!) liefs!

    BeantwoordenVerwijderen