19.6.13

De vijf P's









Dit is een raar blogbericht. Ik zeg het maar zelf. Gisteren, terwijl ik bezig was mijn blog in een nieuw jasje te steken, kwamen ineens de vijf P's op. Schrik! Marketingtheorie uit vroeger schooljaren. Ik weet ze bijna allemaal: Product, Plaats, Prijs maar .... hoe was het verder? O ja, Promotie en Personeel of People. Hoe komt dit nu zomaar in mijn hoofd? Rare gedachtenspinsels.... Ik besluit het maar gauw over een andere boeg te gooien.

Wat zijn voor mij de vijf P's van het spinnen, vraag ik me af....
Puur, Passie, Plezier... komt meteen boven.
Psyche....bedenk ik wat later. Heeft er ook mee van doen...
En dan ineens doemt Pinterest op in mijn gedachten. Ik doe niets met Pinterest. Nou ja, ik heb er wel eens gekeken. Maar heel eerlijk gezegd heb ik me er nooit goed in verdiept en snap ik er niet zoveel van. Maar, zo zei een spinmaatje afgelopen zondag, Titia, zit jij al op Pinterest? Nee?....maar dat moet! Ik besluit direct te kijken of ik haar Pinterestpagina kan vinden. Al gauw heb ik beet en trekt een wereld aan bont gekleurde afbeeldingen aan mij voorbij. Ik zie ook andere bekende spinmaatjes voorbij komen. Die Pinnen blijkbaar ook.....
Mooi dat Pinnen.... maar mensenlief.... als je al die Plannen die je Pint zou willen realiseren dan moet je toch minstens twee levens aan het huidige vastknopen. En al die tijd die je dan verdoet achter je computer? Zucht. Nee, dat Pinnen daar begin ik nog even niet aan. Ik ben misschien hopeloos ouderwets en niet van deze tijd, maar vooralsnog hou ik het maar bij sPinnen....en ander wolwerk. En oké....heel af en toe kijk ik wat anderen Pinnen. Pinterest streep ik dus van mijn lijstje. Wat dan wel mijn vijf P's van het spinnen zijn? Daarop kom ik misschien later eens terug....

PS.1
De Plaatjes bij deze Post zijn van de Progressie die ik vandaag zag in de bouw van de nieuwe schaapskooi van de herders. Prachtige gebinten, gemaakt van bomen uit Productiebossen bij Exloo (van vlakbij dus). Puur vakmanschap!

PS.2
En onder welk label Plaats ik dit bericht? Peinswerk zou een goede zijn, maar die heb ik niet. Vooruit, dan schuiven we het maar onder ander werk;-)



2 opmerkingen:

  1. Poeh, Poeh, Poeh, dat zijn wel heeeeeeel veel P's............ in dit blogbericht.....
    Enne pinnen doe ik ook en is écht leuk...... soms! En het kost niet zo veel tijd hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooooo, dat klinkt heel geruststellend:-)

    BeantwoordenVerwijderen