9.4.13

Vissendingetje




foto van het www
lijkt ' ie wel?

Even iets heel anders. Op advies van haar. Ik ging ook haken. Een tijdje terug kocht ik een mooie streng biologische katoen van Rosários4. Voor de heb. De kleur van het garen deed me denken aan vissen. Van die mooie sluierstaartvissen. En zo kwam ik op het idee om van dit garen een vissentasje te maken. Maar aangezien ik niet zo'n haak-ster ben was een patroontje nodig. Bij haar vond ik dit patroon voor een waterfleshoesje. Da's toch ook een soort tasje hè... En heel nuttig bovendien. Want in ons gezin zijn drie blauwe dopper flesjes in omloop. Dan blijft het lastig onthouden welke van wie is. Dit hoesje zou uitkomst bieden. Dus begon ik met haken. In den beginne verliep het moeizaam. Ik denk dat ik wel tien keer overnieuw ben begonnen. Kwam ik weer niet uit met het aantal steken. Pfffff. Moet ik nu wel daar insteken of juist nog één overslaan? Dat is wat ik zo lastig vind aan haken... Na herhaalde pogingen en het raadplegen van mijn haakbijbeltje kwam ik toch op dreef. En toen was binnen twee daagjes mijn vissendingetje af. Nu is overduidelijk welke vis eh fles van mij is!







4 opmerkingen:

  1. Een heel geslaagde vis vind ikzelf, hij is zeker gelijkend met je voorbeeld, knap gedaan!
    Groetjes, rita.
    En je kan het nog gebruiken ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prima gelukt hoor. Je flessen tasje ziet er prachtig uit. Mooi materiaal! Er ligt een hele haakwereld voor je open. Fijne dag en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Titia, wat is hij leuk geworden, knap hoor voor een niet zo ervaren haakster! En ik ben je meteen gaan volgen, je blog ziet er erg leuk uit, wat leuk het verhaal over de blauwe maandag! Groetjes Sascha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha.....ik zit te kijken naar je vissen-tasje maar mis het woordje 'haar' ........Nu zie ik het ineens. Ja hoor, ik vind het een tasje.....en ik vind hem nog grappig ook. Zo'n grote zoen-vis lijkt het zo. Ben je met allerlei 'schoonmaak'-dingen bezig? Opmaken wat je allemaal hebt? De sjaal vind ik ook mooi zeg. Je streepjes worden wel steeds smaller naarmate je sjaal groter wordt toch? Ik ben lapjes aan het breien...voor ....tja....iets.....
    Dag! Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen