9.4.13

Kleurige verleiding



Januari vorig jaar stelde ik mijzelf onder meer ten doel mijn voorraad commerciële wolletjes te verkleinen. Het afgelopen jaar verbruikte ik vele garens. Maar.... ik kocht er ook genoeg bij. Of liever gezegd te veel. Zo ook twee bollen Noro Sekku. Waarom? Ik denk dat de kleurtjes lonkten.  Maar wat ik ermee aan moest.... geen idee! Het is heel fijn garen, een mengsel van katoen (50%), wol (17%), nylon (17%) en zijde (16%). Na de aankoop keek ik eens op Ravelry. Aangezien het destijds een vrij nieuw garen was, waren er nauwelijks projecten te vinden met dit spul. Afgelopen week lonkten die kleurtjes weer. Maar weer eens kijken dan.... Ik zie dat velen zich inmiddels aan het gebruik van dit garen hebben gewaagd. Prachtige foto's van uiteenlopende projecten trekken aan mijn oog voorbij. Daarbij lees ik echter ook dat menigeen het verwerken van dit garen lastig vond. Niet erg bemoedigend...

De lentezon maakt dat ik iets lichts, luchtigs en kleurigs wil breien. Niet te moeilijk, dus kies ik dit patroon. Zo simpel. Dit kun je bijna blind breien. Heerlijk voor de tv of onderweg in de trein of auto (wel even iemand anders laten sturen dan;-). Ik had het zelf kunnen bedenken, maar eerlijk is eerlijk, dat deed ik niet. Ik brei op pen 4 en dat is goed te doen. Ook met dit garen. Het is alleen wel een beetje saai aan het worden. Dus ik denk dat ik het maar bij één bol laat. En dan maar zien wat ik met die andere ga doen....

1 opmerking:

  1. Toch wel mooie wol hoor Titia, en met dit simpele patroon komen de kleurtjes echt goed tot zijn recht!
    Benieuwd wat je met de andere bol gaat maken :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen