29.3.13

Kleurencirkel


Voila, al mijn natuurlijk geverfde en handgesponnen wolletjes van afgelopen week. Ik wilde proberen alle kleuren uit de kleurencirkel te verven. Dat is slechts ten dele gelukt. Oranje is rozerood geworden en paars wel heel donker paars. Soms lijkt die streng ook donkerblauw en op andere momenten zelfs bijna zwart! Kleur.... ik vind het soms maar lastig. Maar ik word er ook vrolijk van. Op mijn wiel zit nu nog het laatste blauw geverfde wolletje. Ik ga het nog twijnen.



Morgen reizen de wolletjes met me mee naar een cursusdag in Zeist. Ik verheug me er enorm op want weet je wat we gaan doen? We gaan verven met uienschillen! Hieronder nog iets bijzonders om te spinnen. Het zijn haren van haar katten. Ik heb geprobeerd er een draadje van te spinnen maar mijn pogingen zijn allemaal mislukt. Ondanks meanderen kreeg ik steeds breuk. Jammer. Misschien kun je er beter mee gaan vilten, Paula. Ik breng het morgen weer voor je mee! Vrolijk Pasen allemaal!



5 opmerkingen:

  1. Je hebt deze week heel wat gedaan zeg! Mooi hoor. Kun je niet een roze en een gele meenemen naar Zeist? Gooi je die bij de uien in......
    Veel plezier morgen!
    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meanderen...? ik kan nog veel van je leren.... En wat een prachtige kleuren!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem30.3.13

    Misschien is het een idee, om die kattenharen mee te kaarden met gewone schapenwol? Dan mengt ze gelijkmatig met de wol voordat je gaat spinnen, en voorkom je dat het breekt.. Eerst een laag schapenwol door de kaardenmolen en bij de volgende ronde de katten (of hondenharen) er bij.. Moet lukken denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Titia, ik lees nu je blogje pas. Je wol zag er in het echt nog veel mooier uit dan op de foto.
    Het was weer een heerlijke cursusdag vond ik. Voor mij was het de eerste kennismaking met wolverven. Het smaakt naar meer ;-) ik begin je passie voor wol te begrijpen.
    Morgen ga ik de foto's van vandaag maar eens uitzoeken, het zijn er een heleboel.
    Groetjes en hele fijne Paasdagen.
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch prachtige kleuren gemaakt hoor, al zijn ze niet helemaal wat je in gedachten had, ik zou niet weten hoe er aan te beginnen!
    Groetjes en fijne pasen, rita.

    BeantwoordenVerwijderen