14.1.13

Eerste weefwerk





Mijn eerste weefwerk is klaar! Het voorbereidende werk kostte veel tijd, maar het weefwerk was in een paar avondjes gedaan. Ik was er beduusd van om eerlijk te zijn.
En wat nu? Dit voor elkaar krijgen was misschien een kunst maar om nu te spreken van een kunstzinnig werkstuk? Volgens mij is daar meer voor nodig. In ieder geval natuurlijk de draadjes afwerken. Maar verder? Iemand suggesties? De lap is circa 63 cm breed en 115 cm lang.



het knopen van de kettingdraden

achterkant

voorkant

voorkant

achterkant

achterkant



5 opmerkingen:

  1. Anoniem14.1.13

    leuke tas van maken? zo'n posttas idee en dan opleuken met prikvilt??
    Ik vind het in elk geval een mooie lap geworden!
    groetjes Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, bijzonder geschikt voor een tas. Je zou de lap eigenlijk moeten wassen (op de hand en voorzichtig) de lap zal krimpen, maar ook steviger worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik sluit me aan bij Giny. Een tas zou heel goed kunnen. Verder vind ik de verhouding van kettingdraden versus inslagdraden een punt van aandacht. Misschien was het jouw bedoeling zo om weinig van de kettingdraden te zien?
    groet
    betty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Betty voor je reactie. Dat was inderdaad mijn bedoeling. Met degene van wie ik David heb overgenomen heb ik destijds de schering berekend. We zijn toen uitgegaan van drie draden per cm. Ik heb een riet 40 gebruikt en één draad per opening gedaan en steeds na twee draden een rietopening vrij gelaten. Toen we die schering berekenden wist ik nog niet wat voor binding ik zou gebruiken. Begrijp ik uit jouw opmerking goed dat ik wellicht meer kettingdraden had moeten gebruiken? Ik wil er graag van leren en misschien in de toekomst toch maar eens een cursus volgen....

      Vrolijke groet, Titia

      Verwijderen
  4. Volgens mij was het al een hele kunst om dit te maken, dus voor mij is het al ontzettend kunstzinnig. Maarja, je moet zelf ook dat gevoel hebben natuurlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen