13.12.12

Transformatie







Deze koude kiezelstenen transformeerde ik tot warme schaapjes. Eenvoudig met een beetje bergschaapwol, water en zeep en lokken van wensleydale- en gotland-/ijslandsschaap. Bij haar vond ik een beschrijving van de werkwijze. Een leuk werkje, ook voor kinderen. Alleen de oortjes vond ik lastig. Een oplettende lezer ziet vier kiezelstenen en slechts drie schaapjes. De kleinste kiezel is door jongste (met een beetje hulp) gevilt tot een allerliefst bruin lammetje met een wit kopje en is vandaag met hem naar de kleuterklas.


6 opmerkingen:

  1. Wat zijn je schaapjes mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke schaapjes, Titia. Neem je ze de volgende les mee? Ik wil ze wel heel graag in het echt zien.
    En bedankt voor de link, ik ga het allemaal uitprinten, want het is heel leuk om zulke schaapjes te maken voor een wolverkenningsdoos.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enig vind ik ze! Hoe kom je erop! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe mooi! Je moet er maar op komen, ze zijn echt wel geslaagd hoor!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen