18.12.12

Doel voor David









Bijna twee maanden geleden schreef ik over David. Sindsdien niet meer. Schande. David is veel in mijn gedachten maar verder kwam het tot nog toe niet. Allerhande bezigheden (en -toegegeven- een beetje drempelvrees) weerhouden mij ervan met hem aan de slag te gaan. David staat dus doelloos in de hal  het weefatelier. Huisgenoten maken daar dankbaar gebruik van. Ons poezebeest gebruikt David als klimrek. Mijn lief dekt hem toe met zijn natte handschoenen, muts en sjaal....
Schoorvoetend maakte ik de afgelopen tijd kleine voorbereidingen voor het weefwerk. Ik heb me ingelezen in allerhande weefboeken. Dat was ik echter al gauw moe. Op een avond heb ik dan ook rigoureus de scheerplank gepakt en ben draden gaan haspelen voor de schering. Dat was een november-avond bedenk ik me nu (waar blijft de tijd?) De eerste draden voor het weefwerk zijn inmiddels gesponnen en gewassen. Ze hangen op spanning te drogen aan de kapstok... Om een idee te krijgen van het uiteindelijke weefwerk, maakte ik op mijn kinderweefraam alvast een kleine proef. Deze week nog laat ik David, maar in de kerstvakantie gaan we doelgericht aan de slag!


2 opmerkingen:

  1. Veel succes! David is een heerlijk weefgetouw. Op zo'n klein getouwtje kun je ook wel leuke dingen maken.... maar voor patronen heb je toch wel schachten nodig. Ben benieuwd hoe het gaat. Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hemeltjelief, wat een groot apparaat. Daar heb je volgens mij een cursus voor nodig om hem te leren bedienen. Lijkt me heel ingewikkeld allemaal. Maar, als je ermee overweg kunt, kun je vast hele mooie weefsels maken. Bij Willemien zie ik op haar blog ook af en toe van die mooie lappen voorbij komen. Je kleine lapje ziet er al heel mooi uit. Wat ga je met een grote lap doen? Ben heel benieuwd!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen