26.10.12

Ribbelsjaal

Wat doe je als je achtereenvolgens niet slaagt in het starten met de clapo-ktus, je lappendeken niet fatsoenlijk in elkaar krijgt en na het breien van vierentwintig rondjes van ruim vijfhonderd steken ontdekt dat er in de opzet van je tweede swirl tòch een draai zit?
  • Allereerst stevig balen. 
  • Dan een kort moment wanhopen. 
  • Jezelf bij elkaar rapen. 
  • Die tweede swirl afhalen. 
  • Al die breiprojecten zorgvuldig in je wolkamer verbergen.
  • De ellende vergeten.
  • Moed verzamelen.
  • Een nieuw breiproject starten.
Uiteraard moet dit nieuwe project er één zijn dat niet mis kán gaan. Ik koos daarom voor het brei idee uit het magazine van de handwerkbeurs Zwolle 2012. Een kleurrijke ribbelsjaal van Wolhalla. Wol haalde ik bij 't Ryahuis in Zuidlaren. Eén bol Araucanía en één bol Noro silk garden sock yarn. En na ruim een week rolde de sjaal van mijn naald. Zonder struikelblokken. Een welkome aangename ervaring!






1 opmerking:

  1. Anoniem26.10.12

    Tja, vooral dat 'ver-bergen' sprak me wel aan, ik denk dat ik alles uit het raam had gemikt van frustratie, hi hi! Deze is in ieder geval prachtig geworden! Complimenten!!

    BeantwoordenVerwijderen