18.6.12

Verborgen verlangen

Afgelopen zaterdag bracht ik een bezoek aan de kudde van Balloo. De schapen werden er geschoren. Deze keer was er geen groots evenement, maar er was wel moois te bewonderen. Onder meer vilt van Cécile Kruip. Prachtige kleden maakt zij. Helaas heb ik geen site van haar gevonden anders had ik die hier uiteraard even gelinked. Op het terrein werd door Beatrice Waanders een workshop vachtvilten gegeven. Gelukkig onder betere weersomstandigheden dan vorig jaar. Geïnspireerd door de prachtige kleden van Cécile en de vachtviltsters, ben ik zondag zelf aan het werk gegaan. Mijn ingrediënten: een vers geschoren Ouessant vacht, wat restanten bergschaapwol in rood en paarstinten en een overgebleven kledingstuk van mezelf. Mijn werk gaf ik de titel ´verborgen verlangen´ mee. Het is nog niet helemaal droog en misschien ook niet helemaal af. Toch kon ik niet wachten het hier te tonen.

het leggen van de wol

detail van het kledingstuk

spijt?


de voorkant of buitenkant (ca 120 x 75 cm)


heel voorzichtig komt aan de oppervlakte
wat binnen verborgen is

de achterkant of binnenkant
 
...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten