8.3.12

Nog meer rond





Rond. Dat is de mijn thema zo lijkt het wel. Ik brei rond. Mijn Swirl Jacket is inmiddels gevorderd tot de tweeendertigste welt (een welt is een rand die bestaat uit vijf toeren). Hoewel ik nu even niet rond brei maar heen en weer wordt het toch een rond geval. Hoe het precies een jacket moet worden, doorzie ik nog steeds niet. De meer ervaren breisters onder jullie hebben dit natuurlijk al lang in de smiezen. Ik niet. Ik brei maar gewoon door en laat mij verrassen. Nog zevenentwintig welts te gaan....
Ik haak rond. In één avondje heb ik een halve pommerse vacht grof gesponnen. Van de single draad heb ik een ronde vorm gehaakt. Doordat de dikte van de draad plaatselijk nogal verschilde was dat nog niet eenvoudig. Vervolgens is het haaksel in de wasmachine rond gegaan en gevilt. Nu rest er een vorm met een doorsnede van ruim vijftig centimeter. Eigenlijk te klein voor een vloerkleedje. Misschien moet het maar een kussenhoes worden. Ik ben er nog niet over uit....
Ik draai mijn wiel rond. Best veel de afgelopen tijd. Eerst de pommerse vacht en daarna dit kastanjegele wolletje. In het najaar had ik Swifter wol geverfd met de bladeren van de paardekastanje. Na het verfbad had ik de wol gekamd en nu dus gesponnen. Een mooi paasgeel wolletje van zo´n zestig gram. Misschien leuk om te gebruiken voor paaseieren. Ik heb het boek van de jongens inmiddels in huis.

1 opmerking:

  1. Jammer dat het kleedje te klein is geworden want ik vind het wel een mooie kleur. Heb je geen ander garen waardoor je hem iets groter kunt maken en dan nog een keer in machine?
    Mooie zachte kleur geel is het geworden, uitstekend voor de eieren van de jongens..

    BeantwoordenVerwijderen