11.2.12

Swirl jacket







De afgelopen weken heb ik me verdiept in het boek van Sandra McIver knit, Swirl. Ik heb nu een beetje door hoe het breien van zo´n Swirl Jacket in z´n werk gaat al kan ik het proces nog niet helemaal overzien. Uit de verschillende modellen koos ik voor Silken dreams, een patroon met een off-center circle. Dat maakt dat het een mooi lang model is met een niet al te grote kraag. Van dit model zijn de mouwen extra lang, dat biedt perspectief met mijn lange armen. In Zwolle heb ik afgelopen week wol gekocht. Geen zijde en ook geen wit want ik ben niet zo romantisch aangelegd. Ik heb gekozen voor een heel zacht bruingrijs wolletje van baby alpaca, merino en een beetje polyamide. Piura van Filitaly-Lab (een mij geheel onbekend merk overigens). Op een bol van 50 gram zit circa 400 meter! De verkoopster verzekerde mij ervan dat ik een ultralichtgewicht Swirl Jacket zou krijgen hiermee. En lekker zacht. Omdat het bij zo´n project erg belangrijk is dat de stekenverhouding overeenkomt met die van het patroon ben ik gestart met het breien van proeflapjes. Geheel volgens de voorschriften heb ik die gewassen en ze liggen nu te drogen. Daarna kan ik kijken of ik echt uitkom met het materiaal. Ik vind het nu al een groot avontuur! Wordt zeker vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten