1.2.12

Koning winter regeert




Zeg eens eerlijk, hield jij nog rekening met de mogelijkheid op ècht winterweer? Ik niet zo. Eigenlijk begon ik al heimelijk te verlangen naar de lente. De vorst kwam voor mij als een grote verrassing. Maar het inspireerde me ook om koning Winter te maken. Ik heb hem gemaakt naar een patroon van De Witte Engel. Veel dingen heb ik echter anders gedaan. Zijn lijf moest eigenlijk van karton maar dat vond ik niet fijn aanvoelen. Ik heb een kegelvormig lijf genaaid van een oude lap flanel en die gevuld met rijst en wol. Dat voelt lekker warm en stevig aan. Het onderkleed maakte ik van blauwgrijze flanel. De mantel had ik ook eerst van die stof gemaakt volgens het patroon. Het resultaat viel me erg tegen. Het was saai en niet wollig genoeg. Toen ik in het boek Olles Skitocht een afbeelding van koning Winter zag, kwam ik op ´t idee de mantel van wit vilt te maken. Ik had nog een grote lap voorvilt liggen en daaruit heb ik de mantel en de kroon gemaakt. Haren, baard en snor zijn van wolwitte merino met lokken van een Schoonebeeker schaap. En zo is het toch een heel eigen koning Winter geworden. Heel misschien krijgt hij nog gezelschap van de ijsprinses...

3 opmerkingen:

  1. Even een inhaalslag. Mooie koning winter.
    Je verveelt je nog niet zie ik wel.
    Ha, ik moest eventjes goed kijken.
    Een foto waar Hilly op staat.
    Ongelooflijk.
    Ben benieuwd naar de Ijsprinses.
    Groet
    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem2.2.12

    Fantastisch mooie koning winter, vooral ook omdat het jouw creatie is. Ben dus ook benieuwd wat je van de ijsprinses gaat maken.
    In ieder geval mag het gezien worden.

    H

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie koning Winter en van mij mag hij nog even reageren.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen