20.10.11

Verfresultaten




Hier de resultaten van mijn verfwerk met walnoot. Links een gemeleerd spinsel van Bont schaap geverfd in het geconcentreerde walnotenbad. In met midden het spinsel van mohair, Jacob en moerbeizijde. Mohair en zijde had ik met verse walnootschillen geverfd. Bij het kaarden heb ik een dekentje witte Jacobswol toegevoegd. Rechts een spinsel van de witte wol van Bont schaap geverfd in een bad van oude, vochtige, zwarte walnotenschillen. Deze wol heb ik gekaard en gekamd voordat ik het heb gesponnen. Het is superzacht.
Voor de oplettende bezoekers van dit blog: inderdaad ik heb nieuwe labels gemaakt. De oude van toiletrollen waren te klein voor deze dikke strengen wol. Bovendien is de toevoer van toiletrollen hier gestagneerd aangezien de fabrikant het nodig vond de rollen te bedrukken. Grrrrrr....


1 opmerking:

  1. Ik val wellicht in herhalingen maar ik vind het zo mooi wat jij iedere keer laat zien. En je legt ook zo goed uit hoe je deze deze mooie kleurscharkeringen komt.
    Het was mij niet opgevallen van de labels maar om er eerst toiletrollen voor te gebruiken, wat een vondst.

    BeantwoordenVerwijderen