23.10.11

Er op uit




De afgelopen dagen hebben we een uitstapje gemaakt naar Noord-Holland. We hebben geshopt en overnacht in Alkmaar. Gisteren hebben we heerlijk gewandeld op het strand bij Bergen aan Zee en daarna hebben we Bergen nog bezocht. Bij de hertenkamp in Bergen zagen we deze prachtige wildbreisels. Afgelopen zomer kregen we op de spingroep de opdracht mee - nou ja,  meer de suggestie - om te gaan wildbreien in de vakantie. Helaas is dat er niet van gekomen. Erg jammer, want toen ik dit zag werd ik helemaal vrolijk. En er zullen met mij toch veel meer mensen vrolijk worden van deze kleurige breisels. Ik zet het wildbreien dus weer op de agenda. Het moet alleen nog wel een tijd wachten want eerst is er ander breiwerk aan de beurt...



Ook tijdens dit korte tripje ging er een breiwerkje mee: de kerstballen. Ik heb er inmiddels twee gebreid, nummer 1 en 2 uit het boek. Vlakbij ons hotel in Alkmaar zat een wolwinkel, Naaldkunst. Daar kocht ik nog twee wolletjes voor de kerstballen en deze twee prachtige breiboeken van Filati.
In Bergen wilde ik Finlandia Import graag bezoeken. Op het blog van Annita (zij maakt het) had ik gelezen dat Vera de beer daar inmiddels woont en aangezien we toch in de buurt waren... De winkel was gauw gevonden en Vera ook. Ik keek er mijn ogen uit, mijn jongens ook. Zij (en ik met hen) waren op slag verliefd op een klein Jacobusje dat ook in die prachtige breiwinkel woonde. Dit Jacobusje was gebreid op pen 2 met Drops Alpaca. Jullie begrijpen het al, naast het patroon van Vera gingen ook de wolletjes voor het kleine Jacobusje mee. En nog twee prachtige grote houten knopen, ze hebben een diameter van bijna 7 centimeter!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten