10.7.11

Schaapscheerdersfair


Gisteren heb ik in Uffelte de schaapscheerdersfair van de Holtinger schaapskudde bezocht. Ik kocht er een pondje lokken van een angorageit en een stuk zeep gemaakt van schapenmelk! Zo mooi, ik gebruik 'm voorlopig nog niet! De geitenlokken gingen vandaag direct in het sop. Verder heb ik twee-en-een-halve bonte schapevacht gewassen. Ik ben er bijna heel de dag mee zoet geweest. Wat een klus! Nu nog even verder spinnen met de eerste Pommerse vacht. Ik ben al een aardig eindje op weg zoals je op de foto's kunt zien...

1 opmerking:

  1. Anoniem10.7.11

    Hmmm, zeep van schapenmelk. Een prachtig stukje, zou het maar niet proeven.
    Nog een dagje mooi droog weer en dan heb je de bonte gereed voor kaarden.
    Dat wordt van de winter denk ik een heerlijke zachte pommers truitje aan. Of een leuk vestje.
    Groet.
    Jan

    BeantwoordenVerwijderen