1.5.11

Pommers kleedje







Het grove spinsel van het Ruwharig Pommers Landschaap heb ik verwerkt tot dit schapenkleedje. Op de dikste haaknaald die ik had, nummer 12! Het kleedje is van kop tot kont zo'n 70 cm lang en de romp is ongeveer 42 cm hoog. Die ene streng garen was hiervoor niet voldoende. Ik heb er nog één gemaakt van de resterende wol die ik had. Totaal heb ik zo'n 1200 gram wol gesponnen. Daarvan is nu nog een heel klein bolletje over, zo'n 200 gram. Als ik een groot huiskamervloerkleed wil maken heb ik dus een hele kudde schapenvachten nodig realiseer ik mij. Jammer dat deze vachten in Nederland nauwelijks te verkrijgen zijn... Dit kleedje is in ieder geval helemaal passend voor onze dwergteckel!

4 opmerkingen:

  1. Leuk kleedje.Boomer past er ook precies op.Ben nu alweer benieuwd naar je volgende creatie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig.
    Een Pommerse bofhond.
    Een lekker schapekleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mag ik naast dit hondje slapen????

    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen