18.4.11

Paasprojecten





Na het afronden van het tortelduifjesproject ben ik onmiddellijk aan een haakproject begonnen. Dat was noodgedwongen. Jongste moest namelijk voor zijn palmpasentak een paasnetje mee naar school. En dat netje moest gehaakt! Gewapend met een haakhandboek en de instructie die school had geleverd ben ik onderweg naar de bruiloft in Amsterdam aan dit miniprojectje begonnen. Ik ging steeds de mist in. Goed lezen blijkt zo eenvoudig nog niet. Na vijf of zes keer opnieuw beginnen had ik door hoe 't moest. Jammer dat we toen al in Amsterdam waren. De volgende dagen thuis verder gehaakt en met resultaat. Vervolgens heb ik nog een aantal andere moeders op weg geholpen met het haken van hun netje. Een gezellige bijeenkomst waar verborgen talenten aan het licht kwamen!

Toen ik weer eenmaal door had hoe het ging, vond ik dat haken eigenlijk wel heel prettig om te doen. Lekker rustgevend. Bij het opruimen van mijn wolkamer, kwamen veel wolletjes aan 't licht waaronder ook een bol HOOOKED Spaghetti. Leuk voor een tasje of een mandje. Ik heb diverse pogingen gedaan van de week maar tot op heden zijn die allemaal op teleurstelling uitgelopen. Dat spul is niet aan mij besteed geloof ik. De dikte van het materiaal is niet overal gelijk en daarom is het heel lastig een recht lapje te haken of een enigszins gelijkmatig rondje te produceren. Mijn haakkunsten schoten hier dan toch tekort of was het mijn doorzettingsvermogen? Hoe het ook zij, HOOOKED is weer opgeborgen!



Gelukkig ging het beter met mijn volgende plannetje: zelf een breivork maken. Ik maakte er één van een berkentak die ik in de slootswal vond. Hij doet 't prima! Het prachtige viltwolletje ga ik binnenkort op deze breivork verwerken tot iets. Want eerst moesten nog eieren worden gevilt voor de paastak!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten