3.4.11

Daar was een wuf dat spon

Afgelopen donderdag- en vrijdagochtend heb ik in de kleuterklas van jongste gesponnen. De kleuters hadden veel aandacht voor het spinnen. Ze mochten vrij spelen toen ik in de klas kwam, maar dromden al gauw samen rond mijn wiel. Ze stonden er in het begin zo dicht op dat het niet eens wilde draaien! Eerst heb ik met schone, naturel wol gesponnen. Ik had ruim extra wol meegenomen waaraan ze lekker konden voelen en pluizen en waarvan ze ook ieder een pluk mee naar huis konden nemen. Ook had ik Inge meegebracht. Ze kreeg van iedereen een aai en vervolgens een ereplekje op de seizoenentafel. Juffie zong:

Daar was een wuf dat spon,
daar was een wuf dat spon,
al op een houten spinnewiel,
daar was geen toorteltjen aan.

Vive la peperbusse, vive la spa,
tralalala,
gize gaze goeze, ron flon floeze,
traderadera...



De volledige tekst van het lied vind je hier (het laatste couplet zong ze er niet bij...).


Vrijdagmorgen heb ik de gesponnen wol van de dag ervoor getwijnd. Een aantal oplettende kleuters had direct door dat ik mijn wiel nu de andere kant op liet draaien. Ik kreeg nog meer "helpende" handjes dan de dag ervoor. En dat resulteerde in deze twee vrolijk gekleurde, ietwat onregelmatig gesponnen wolletjes. Met deze wolletjes gaan de kleuters zelf armbandjes maken of iets anders misschien...

 



1 opmerking:

  1. Anoniem4.4.11

    Er zijn ook kettinkjes van gemaakt waar de kleuters zelf een kraal voor mochten uitkiezen. Rebecca-Faye draagt 'm OVER haar jas, zodat 'ie goed zichtbaar is! Je hebt echt eer van je werk!

    BeantwoordenVerwijderen