5.3.11

Wasdag



Vandaag was een wasdag. In mijn wolkamer lag nog een ongewassen Hampshire Down vacht opgeslagen. Die heb ik vanmorgen in z'n geheel in het grote ligbad laten zwemmen. Vervolgens heb ik de vacht in kleinere delen in diverse Tubtrugs (wat zijn die toch handig!) gewassen. Daarbij kwam me toch een partij zand vrij. Het water liep nauwelijks meer door het afvoerputje. Als de boel hier dus binnenkort verstopt zit, hoeven we ons niet af te vragen wat daarvan de oorzaak is. De vacht viel bij het wassen overigens heel snel in delen uit elkaar. Volgens mij is dat niet helemaal zoals het hoort maar het was ook wel weer handig. Ik had namelijk bedacht dat ik haar kon laten drogen in zo'n gekleurd visnetachtig speelgoedknuffelopbergding van IKEA. Die had ik laatst op een rommelmarkt op de kop getikt voor 50 eurocent. De wolletjes uit de eerste Tubtrug vulden het geval grotendeels en ik had nog twee grote Tubtrugs met wol staan. Ik had dus nog een paar van die dingen nodig. Bij mijn wekelijks bezoek aan de kringloopwinkel had ik er een aantal zien liggen. Ik met jongste op de fiets naar de kringloop om te kijken of ze er nog waren. En jawel, er was een ruime keus. We kozen de mooiste ("Nee, niet die owanje, die vin ik niet moo-hooi") en vervolgden onze boodschappentocht. Bij thuiskomst de resterende wolletjes in de slacentrifuge gecentrifugeerd en te drogen gelegd in de vers aangekochte gevallen. En zo hadden we drie "visnetten" gevuld met wol in de tuin hangen: vrolijk, niet alledaags maar bovenal zeer praktisch!





Toen ik jongste naar bed bracht, werd ik weer geconfronteerd met de sporen die het wasproces had achtergelaten in bad en douche. En dat betekende dus badkamer schoonmaken op zaterdagavond. Nu alleen mezelf nog poetsen en dan ben ik voorlopig wel weer klaar met wassen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten