16.3.11

Meer sokken

Vorige week was de eerste bijeenkomst van de spin- en viltgroep en een dag later de laatste spinles. Beide avonden waren erg gezellig en inspirerend. De laatste les hebben we met kralen gesponnen. Een nieuwe techniek. Niet moeilijk, hooguit een beetje lastig in het begin. Ik vond het erg leuk om te doen. Na beide bijeenkomsten liep ik over van ideeën en inspiratie. Ik wilde vilten, spinnen, breien, met kralen werken, kortom alles tegelijk oppakken, maar dat gaat natuurlijk niet. Heel frustrerend. Heel onrustig ook. Misschien ook herkenbaar? Hoe dan ook, het was zaak een keus te maken voor een project om aan (verder) te werken. Dat zou rust brengen en mijn hoofd leeg maken. Uit de vele opties koos ik uiteindelijk voor het breien van sokjes. Ik had nog regenboogwol over en op Ravelry had ik een leuk sokkenpatroontje gespot voor baby's (klik erop en je komt er, wel even registreren). Aangezien er in de familie- en vriendenkring een aantal baby's op komst is, leek dit mij een goed en dankbaar project. En ze zijn al bijna af! Dit is het voorlopig resultaat:


de eerste sok
genoeg wol voor een tweede?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten