9.3.11

Kleurexperiment

Vandaag heb ik met levensmiddelenkleurstof geverfd. Van spinmaatje Ineke had ik een flesje JO-LA groen gekregen (van de Toko). Zelf had ik hier bij de kookwinkel in Assen een flesje Wilson pasta gekocht in de kleur Sky Blue. Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om te gaan verven want ik wilde het "huiswerk" voor de laatste spinles morgen nog maken. Dan moeten we twee fijngesponnen spinsels van 25 gram meenemen. Ik had mijn Hampshire Down vacht gewassen en (deels) gekaard en wilde daarvan de benodigde hoeveelheid spinnen. De kleur van het spinsel stond me echter niet aan. Het is beige. En toen ontstond dus het plan om het te gaan verven. Ik had ook nog een klein enkeldraads gesponnen strengetje Texelaar/Swifter liggen. Dat kon mooi mee in het verfbad. Ook heb ik nog een pluk gekaarde pommerse wol toegevoegd. Dit zijn de (nog natte) resultaten:


wol uit het blauwe bad: van boven naar onder wol van
texelaar/swifter, hamspire down en
ruwharig pommers land schaap

na het spoelen en centrifugeren;
in het midden de groene hampshire down wol

Nu heb ik m'n huiswerk dus nog niet gedaan en moet ik nog wolletjes spinnen voor de les van morgen. Dat kan mooi vanavond tijdens de eerste bijeenkomst van de spin- en viltgroep bij de wolstudio in Haren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten