13.2.11

Zonnig


Dit wolletje (Fries melkschaap) heb ik gisteren geverfd met uienschillen en daarna gesponnen. Ik ben erg blij met het resultaat. Een prachtig zonnig geel. Dat de kleur zo anders is dan de vorige keer komt waarschijnlijk (mede) doordat ik nu oude, goed gedroogde uienschillen heb gebruikt. Die had ik van de week meegekregen bij de spinles, net als de wol. Toen ik de vorige keer met verse uienschillen heb geverfd, liet de kleur na herhaalde spoelbeurten nog steeds af. Dit wolletje geeft geen kleur af. Ik heb mijn lesje dus wel geleerd: in het vervolg gebruik ik goed gedroogd materiaal.


Het blauwhout dat ik van spinmaatje Ineke kreeg, staat inmiddels in de week. Volgens mijn verfbijbel moet dat voordat je ermee kunt verven, minimaal één nacht maar liever twee of drie. Ondertussen ben ik naarstig op zoek naar een verfketel. Misschien is er vandaag nog ergens een vlooienmarkt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten