18.2.11

Kippetje

Eerder liet ik jullie het zonnige gele wolletje zien dat ik had verkregen door te verven met uienschillen. Dat wolletje heeft inmiddels een bestemming. Het moet een paaskuiken worden. Op zoek naar een leuk patroontje daarvoor kwam ik op ravelry een patroon van dit kippetje tegen




Zo'n kippetje wordt de moeder van mijn nog te breien paaskuikentjes. Natuurlijk moeten haar kuikens ook een beetje fluffy worden. Daarom heb ik mijn gele wolletje getwijnd met "Tempra" Linea Pura van Lana Grossa: 






Een wolletje met een hoge aaibaarheidsfactor. Helemaal leuk voor de kuikens. Voor het kippetje kon ik geen fluffy beige vinden maar wel een mooie antraciet (Felpa van Lana Grossa). Die heb ik getwijnd met een wat dikker gesponnen wit wolletje (Texelaar/Swifter). Voor de kam kan ik de roodgeverfde wol gebruiken. Nu het Engelstalige patroontje nog zien te begrijpen en dan kan ik van start. Mooi op tijd voor Pasen...












Geen opmerkingen:

Een reactie posten