18.1.11

Ongeduldig

Ruwharig Pommers Landschaap
Zondagmiddag druk geweest met wassen. Gisteren gestart met het kaarden van de schone wol. Het zijn prachtige "dekentjes" geworden. Het is dan ook een prachtig schaap met geweldige wol! Toen ik drie dekentjes klaar had, kon ik me niet langer beheersen en ben ik gaan spinnen. Op de Ashford natuurlijk. Maar het lijkt wel alsof ik niet kan spinnen! Het is echt een heel ander verhaal dan fijn spinnen op de Louët! Eerst had ik teveel twist waardoor de draad helemaal kronkelde en niet langs de haakjes op de spoel liep. Toen ik de vlucht wat meer had geremd en wat minder wol ineens toevoerde, ging het beter. De draad werd alleen fijner dan ik voor ogen had. Met de Country Spinner wil ik garens maken die je op bezemstelen kunt breien zeg maar. Vooralsnog blijft het dus oefenen. Maar eerst verder met kaarden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten